Over Strobbo

Wie zijn wij?

Strobbo is een ambitieuze Belgische startup dat sinds 2016 de HR administratie automatiseert van zaken met flexibel personeel.

Onze geschiedenis

2016: start-up

Onze jonge Limburgse start-up zag het daglicht in 2016, toen nog onder de naam ‘Onlinewerkrooster’. OnlineWerkrooster werd in 2016 opgericht in Lommel met als doel om de volledige HR-administratie – van personeelsplanning tot uitbetaling – te automatiseren.

Onze twee oprichters, Nick en Bert, deden tijdens hun IT-studies als student heel wat ervaring op in de horeca. Hier merkten ze met de komst van de witte kassa een nood en opportuniteit voor de flexibele planning van personeel. Na hun studies bouwden ze verder aan een platform dat de planning in horecazaken automatiseert en vereenvoudigt, rekening houdend met de Dimona aangiftes en vlotte uitbetaling.

2018: Scale-up

2 jaar later waren we met een team van 9 en een klantenportefeuille van 500 ondernemingen. Op 6 augustus 2018 zette Onlinewerkrooster een grote stap vooruit dankzij de overname door sectorgenoot Protime, specialist in workforce management-oplossingen en actief in heel Europa. Door deze overname konden we onze internationale ambities waarmaken en onze groei versnellen.

2020: Europe

Ons product en team van intussen al meer dan 20 werknemers betreedt de internationale wateren. Om onze groei in elk land te kunnen ondersteunen besloten we dit te doen onder een nieuwe internationale naam: Strobbo! Deze naam staat voor flexibiliteit en taal neutraalheid.

Nick Geys, zaakvoerder en co-founder: “Bij de personeelsplanning komt heel wat kijken. Dit geldt zeker voor sectoren zoals de horeca en de retail, die vaak flexibel personeel nodig hebben. Steeds meer werknemers willen hun werktijd zelf indelen en willen zichzelf snel en eenvoudig ‘aan en af kunnen switchen’, terwijl ze toch bij de werkgever in de spotlight blijven staan. Net zoals bij een stroboscoop.”

een trotse dochter van Protime

Protime is opgericht in 1995 en marktleider op het gebied van tijdregistratietoegangscontrole en personeelsplanning.
Het team van bijna 300 ‘Protimers’ heeft een voortdurende focus op innovatie, ontwikkeling en uitbreiding van onze Workforce Management oplossingen door heel Europa.

Protime is een Great Place to Work sinds 2013 en een Best Managed Company met vestigingen in Aartselaar, Namur, Waddinxveen, Frankfurt, Capellen, Parijs en Manchester.

Protime is een onafhankelijk onderdeel van de SD Worx groep.

Heeft u een vraag?
We zijn hier om u te helpen!